دستکاری کنتور برق (از کار انداختن کنتور برق)

توليد كننده انواع پلمپ امنيتي، پلمپ كانتينري، پلمپ كنتور و ليبل امنيتي در ايران

دستکاری کنتور برق (از کار انداختن کنتور برق)

۸ بازديد

 در بخش هایی از کشور به دلیل افزایش قیمت برق کارهایی از جمله استفاده از برق رایگان (امامی) به خصوص در فصل های گرم سال رایج شده بود. در سال های اخیر که کابل های اصلی برق روکش دار شده است، امکان استفاده از این روش کمتر می باشد. از کار انداختن کنتور برق یا دستکاری کنتور برق یک روش دیگری است که در سالهای اخیر در برخی مناطق رواج پیدا کرده به طوری که برق از کنتور عبور می‌کند اما ولتاژ خروجی اندازه‌گیری نمی‌شود.

کنتورهای برق در دو نوع دیجیتال و قدیمی هستند که برای دستکاری آنها روش هایی وجود دارد. البته این کار طبق قوانین جرم است و منجر به مجازات متخلفان خواهد شد.

کنتور برق دیجیتال چگونه کار می کند؟

کنتورهای دیجیتال برق انواع مختلفی بدارند. مدل قدیمی‌تر شامل یک سیستم مکانیکی شبیه به یک سیستم آنالوگ است که جریان الکتریکی را که از طریق سیم‌های سرویس به داخل ساختمان می‌گذرد اندازه‌گیری می‌کند، اما همچنین دارای مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) است که مصرف برق را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند.
جدیدترین نوع کنتور برق دیجیتال دارای سنسورهای AC (جریان متناوب) است که ولتاژ و آمپر سیم های ورودی را تشخیص می دهد. این نوع کنتور دیجیتال کمی دقیق تر از مدل های مکانیکی یا ADC است.

به جای شماره گیری، کنتور دیجیتال یک نمایشگر الکترونیکی دارد که شما یا سرور می توانید آن را از روی صفحه کنتور بخوانید یا این اعداد را می توان به عنوان سیگنال فرکانس بالا به شرکت برق ارسال کرد. هنگامی که یک خانه یا کسب و کار مجهز به پنل های خورشیدی یا توربین های بادی است که برق را به شبکه تغذیه می کند، کنتور دیجیتال مصرف خالص را ثبت می کند. این کنتورها مانند کنتورهای آنالوگ دارای دکمه ای برای غیرفعال کردن کنتور هستند.

دستکاری کنتور برق (از کار انداختن کنتور برق) – دیجیتال یا قدیمی

متخلفان برای دستکاری کنتور برق اعم از مکانیکی یا دیجیتال روش های مختلفی را استفاده می کنند که بسیاری از آنها تشخیص داده شده و آنها را به دردسر انداخته است. در بسیاری از موارد این روش ها باعث صدمه به کنتور برق شده که علاوه بر مجازات دستکاری، هزینه‌های تعمیر هم باید توسط متخلف پرداخت شود.

در ادامه برخی از روش های ازکار انداختن کنتور برق آورده شده است:

از کار انداختن کنتور برق دیجیتال با آهنربا

برای از کار انداختن کنتور برق دیجیتال از روش هایی مانند ایجاد سوراخ در جعبه های سگک کنتور یا جوشکاری استفاده می کردند. دستکاری یا از کار انداختن کنتور برق دیجیتال با آهن ربا روش دیگری است که با تاثیری که روی کنتور می گذارد، مصرف برق را نشان نمی دهد. مسلم است که راه هایی هم برای کشف این کار وجود دارد که اگر اداره برق متوجه شود، جریمه و مجازات سختی برای متخلف در پی دارد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب به بلاگ سایت پایگان سیل ایرانیان مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.