آرشیو بهمن ماه 1401

توليد كننده انواع پلمپ امنيتي، پلمپ كانتينري، پلمپ كنتور و ليبل امنيتي در ايران

دستکاری کنتور گاز (از کار انداختن کنتور گاز)

۸ بازديد

در ایران حدود 45 درصد از مصرف گاز در بخش خانگی مصرف شده و حدود 6 درصد آن در بخش تجاری استفاده می شود.در واقع یعنی بخش مسکونی و تجاریِ عمومی، در مجموع بخش زیادی از مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهند. البته لازم به ذکر است که حداقل 30% از انرژی نهایی در ساختمان، به اشکال مختلف هدر می‌رود.

با شروع فصل سرما و زمستان معمولا همه ما به دنبال گرم کردن محیط خانه و یا محل کار خود هستیم؛ گاهی ممکن است برای گرم کردن محیط از روش‌های نادرست استفاده کنیم که به دنبال آن مصرف گاز و قبض گاز افزایش پیدا خواهد کرد.

متاسفانه با افزایش قیمت های حامل انرژی و همچنین افزایش قیمت گاز مصرفی مشترکین، برخی افراد درصدد ایجاد وقفه در اندازه گیری و نشان دادن صحیح مفدار کنتور گاز برآمده اند و راه های متفاوتی از جمله استفاده از موبایل، گیره و … را برای از کار انداختن کنتور گاز استفاده می کنند.

سازندگان کنتور گاز سعی کرده اند که ضعف های موجود در طراحی و ساخت کنتور گاز را که موجب دستکاری کنتور گاز جدید می شوند، برطرف کنند ولی با این وجود نمی توان برای تمامی آنها راه حل فنی پیدا نمود و برخی این دستکاری کنتور گاز را که موجب تخریب و به جا ماندن آثار دستکاری روی کنتور گاز می باشد را می توان ثابت نمود و با برخورد قانونی از گسترش این معضل جلوگیری نمود.

چطور دستکاری کنتور گاز انجام می شود؟

چطور کنتور گاز را دستکاری کنیم؟ نحوه از کار انداختن شمارشگر کنتور گاز چطور است؟ نحوه دستکاری کنتور گاز جدید چگونه است؟ اینها سوالاتی است که در روزهای سرد و همزمان با گران شدن هزینه گاز، بسیار شنیده می شود. افراد متخلف برای این کار روش های مختلفی دارند از جمله: دستکاری کنتور گاز با موبایل، دستکاری کنتور گاز با عکس رادیولوژی، دستکاری کنتور گاز با طلق، دستکاری کنتور گاز با گیره و … همه این روش ها تخلف محسوب می شود و مجازات در پی دارد. 

مجازات دستکاری کنتور گاز چیست؟

تغییر در وضعیت دستگاههای اندازه گیری انشعابات جرم است و مجازات دارد...

 

برای مطالعه ادامه متن به بلاگ سایت پایگان سیل ایرانیان مراجعه کنید

تکنولوژی آشکارساز دستکاری چیست؟

۹ بازديد
آشکارساز دستکاری فرایند یا دستگاهی را توصیف می‌نماید که دسترسی غیرمجاز به اشیاء محافظت‌شده را به سادگی تشخیص می‌دهد. مهر زدن، نشانه‌گذاری یا سایر تکنیک‌ها ممکن است نشانگر دستکاری باشند.
دستکاری شامل جعل و تغییر عمدی اطلاعات، محصول، بسته یا یک سیستم می‌باشد. راه‌حل‌ها ممکن است شامل تمامی مراحل تولید، توزیع، تدارکات، فروش و استفاده باشد. هیچ راه‌حل تنهایی را نمی‌توان به عنوان ضد دستکاری‌سازی(tamper proof) در نظر گرفت. اغلب باید چندین سطح امنیتی برای کاهش خطر دستکاری در نظر گرفته شود.


برخی ملاحظات ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • شخص دستکاری‌کنندهٔ نهفته را مشخص کند و سطح دانش، مواد، ابزار و غیره که ممکن است داشته باشد را تشخیص دهد.
  • تمامی روش‌های ممکن دسترسی غیرمجاز به محصول، بسته یا سیستم را تشخیص دهد. علاوه بر روش‌های اولیه ورودی، روش‌های ثانویه و مخفی را در نظر بگیرد.
  • دسترسی به محصولات یا سیستم‌های مورد علاقه را کنترل یا محدود کند.
  • عملیات ضد دستکاری‌سازی را با سخت‌تر کردن و وقت‌گیر کردن دستکاری بهبود بخشد.
  • ویژگی‌های آشکارساز دستکاری را برای کمک کردن به شناسایی وجود دستکاری اضافه کند.
  • به مردم آموزش داده شود تا بتوانند شواهد دستکاری را شناسایی کنند.
 
برای مطالعه ادامه متن به بلاگ سایت پایگان سیل ایرانیان مراجعه کنید